Vol goede moed....

25 januari 2019 - Kamerik, Nederland

Deadlines en tentamenstress, voor ons beide stond deze week in het teken van blokken en deadlines halen.  Gisterochtend werden wij blij verrast met toch nog de juiste brief vanuit VHL die we nog nodig hadden om ons Visa aan te gaan vragen. Toevallig zaten we naast elkaar op school te werken en al snel hadden we een plan gemaakt om op pad te gaan.

Ondanks alle drukte stonden we vanochtend heel vroeg op (ik, Nicolien, schrok vroeg wakker omdat Siri aan de deur stond te bellen. Oeps...) om voel goede moed naar den Haag te vertrekken om de Indonesische Ambassade te bezoeken en al het papierwerk in te leven. Wat een ervaring...  Eerst een halve city tour door de stad, daarna wachten in de kou om door de beveiliging te komen en uiteindelijk een uur wachten in de rijstlucht waardoor wij enorme trek kregen.

Na het lange wachten waren we dan toch echt aan de beurt bij de wat oudere Indonesische vrouw aan het loket. Na een minuut wisten we al hoe laat het was... De brief vanuit Indonesië die ons uitnodigde voor onze stage was geadresseerd aan ons en niet aan de ambassade. We moesten maandag maar terug komen zei de vrouw. De goede moed van die ochtend zakte in onze schoenen.

Nu is het afwachten tot we een nieuwe brief krijgen vanuit Indonesië en tussen onze tentamens weer de reis naar den Haag maken om het opnieuw te proberen. Als de aanvraag goedgekeurd wordt moeten we nog 5 dagen wachten, hopelijk komt het net op tijd allemaal goed.

Soms lijkt het alsof we tot nu toe heel veel pech hebben, maar aan de andere kant leren we hier enorm veel van.

Tot snel,

Nicolien